Wenn der „Einkaufsbot“ mit dem „Verkaufsbot“ …
Sie suchen einen Keynote Speaker zur Digitalisierung im B2B-Vertrieb?
Zunehmend schneller werden immer mehr Teile der Wertschöpfungskette automatisiert. Im Bereich Produktion (Stichwort Industrie 4.0) sind wir bereits sehr weit. Nun erreicht viele Unternehmen der Gedanke, auch den Vertrieb und das Marketing weitaus stärker mit digitalen Mitteln auszustatten oder gar zu automatisieren.
Buchen Sie dazu diese aktuelle Keynote und ermöglichen Sie Ihren VeranstaltungsteilnehmerInnen einen Einblick, was jetzt schon möglich ist und einen Ausblick, was in den nächsten zwei bis fünf Jahren möglich sein wird. (Hätten Sie etwa gedacht, dass dass 2020 bereits 85% aller Kundenkommunikationen nur noch über Bots stattfinden? Das zumindest sagt die Gartner Group voraus.)
Heute schon sind Lösungen praxistauglich, an die wir vor fünf Jahren noch nicht geglaubt hätten. Was von dem, was möglich ist, sollten Sie für Ihren Vertrieb einsetzen? Und wie stellen Sie Ihren Vertrieb auf, um mögliche Chancen, die sich aus der Digitalisierung ergeben, zu nutzen? Es geht darum, passende Lösungen für einzelne Prozesse zu finden, aber gleichzeitig auch das Mindset des Vertriebs auf die neue Herausforderung einzustellen. Denn um „einfach Produkte zu verkaufen“, wird in allernächster Zukunft kaum noch jemand benötigt. Hier gilt es, frühzeitig die richtige Strategie zu erkennen.
Wie ist der erste Eindruck direkt nach einem Vortrag?
Hier das Videotestimonial von Peter Ring aus dem Vorstand des Verbands der selbständigen Versicherungskaufleute der SIGNAL IDUNA Gruppe nach einem Vortrag von Tim Cortinovis auf der Hauptversammlung des VSV
“Vielen Dank für einen spannenden und sehr unterhaltsamen Vortrag. Unsere Teilnehmer waren begeistert von den Einblicken in die ganz aktuellen Trends der Digitalisierung im Vertrieb. Ich wünsche noch vielen anderen Veranstaltungsteilnehmern, dass Sie in den Genuss eines Vortrages von Ihnen kommen!”
Dr. Tilman Welther, Herausgeber Fondszeitung
The last editions of The Sales Accelerator
These are the last articles of the current issue.
Is Your Supply Chain Talent Ready for the Future?
Do you know if your supply chain is ready for the future? This article provides an overview of trends that are driving digital transformation in the supply chain and outlines six steps to help companies assess their readiness. It’s a must-read for business leaders who want to ensure their organization is prepared for what lies ahead. Read the whole story here: https://www.mmc.com/article/is_your_supply_chain_talent_ready_for_the_future #SupplyChain #DigitalTransformation
Maschinenbau & Co. – den Kunden sehen, aber ganzheitlich
This article discusses how Maschinenbau Co. has developed an innovative approach to customer service that goes beyond the traditional relationship between a business and its customers. The company’s “360-degree view” of the customer allows them to understand their needs in greater depth, leading to better service and improved relationships with customers. People interested in learning more about customer relations should read this article as it offers an interesting insight into one successful approach to providing great customer service. Read the whole story here: https://abilex.de/2023/07/18/maschinenbau-co-den-kunden-sehen-aber-ganzheitlich/#CustomerRelations #InnovativeApproach #MaschinenbauCo
How Intelligent Automation Is Transforming The Post-Pandemic Retail Experience
This article examines how intelligent automation is transforming the post-pandemic retail experience. It looks at how automation can help retailers better manage customer expectations, increase efficiency in their operations and more easily adapt to changing consumer demands. This article would be valuable for any retailer looking to stay competitive during this time of rapid change.
Read the whole story here: https://news.google.com/rss/articles/CBMiggFodHRwczovL3d3dy5mb3JiZXMuY29tL3NpdGVzL2dhcnlkcmVuaWsvMjAyMy8wNy8xOC9ob3ctaW50ZWxsaWdlbnQtYXV0b21hdGlvbi1pcy10cmFuc2Zvcm1pbmctdGhlLXBvc3QtcGFuZGVtaWMtcmV0YWlsLWV4cGVyaWVuY2Uv0gGGAWh0dHBzOi8vd3d3LmZvcmJlcy5jb20vc2l0ZXMvZ2FyeWRyZW5pay8yMDIzLzA3LzE4L2hvdy1pbnRlbGxpZ2VudC1hdXRvbWF0aW9uL
Your Company’s Outdated Chatbots are Probably Doing More Harm Than Good
This article from Solutions Review discusses how most companies’ outdated chatbots are actually doing more harm than good. It also provides tips on what to do when a chatbot isn’t working and how it can be improved. Business owners, CTOs, and digital marketing specialists should read this article to learn how they can improve their customer service with the help of updated chatbots. Read the whole story here: https://solutionsreview.com/marketing-automation/your-companys-outdated-chatbots-are-probably-doing-more-harm-than-good/# #Chatbot #CustomerService #MarketingAutomation
To Get Better Customer Data, Build Feedback Loops into Your Products
This article looks at how companies can use feedback loops to gain better customer insight and improve their products. It explains why feedback loops are so important, the key components of a successful feedback loop system, and how they should be incorporated into product design. Companies that want to learn more about their customers’ needs and preferences should read this article.
Product managers, designers, marketers, customer service professionals – anyone who wants to understand how to build an effective system for gathering customer data should read this article. Read the whole story here: https://hbr.org/2023/07/to-get-better-customer-data-build-feedback-loops-into-your-products #CustomerData #FeedbackLoops #ProductDesign
Trends im Vertrieb 4.0: Tipps für Vertrieb und Marketing
This article provides 4 tips for sales and marketing in the age of digital transformation. It covers how to use technology, data, and customer feedback to improve your brand’s relationships with customers. Sales professionals who want to stay up-to-date on the latest trends should read this article. Marketers looking for ways to use new technologies and insights will also benefit from these strategies. Read the whole story here: https://www.foxbase.de/de/blog/trends-im-vertrieb-4-0-tipps-fuer-vertrieb-und-marketing/. #Sales #Marketing #DigitalTransformation
Was bringt künstliche Intelligenz im Vertrieb – ein praktischer Leitfaden
Künstliche Intelligenz (KI) ist ein wesentlicher Bestandteil des Vertriebs. Dieser Leitfaden bietet eine umfassende Einführung in die Verwendung von KI im Vertrieb, um Ihren Umsatz zu steigern und den Kundenerlebnis zu verbessern. Er erklärt, wie man KI für Prognosen, Automatisierung und Datenanalyse nutzt sowie wie sich neue Technologien auf den Vertrieb auswirken können. Unternehmer und Führungskräfte sollten diesen Artikel lesen, da er grundlegende Informationen über das Potenzial der KI im Vertrieb liefert.
Read the whole story here: https://qymatix.de/de/kuenstliche-intelligenz-im-vertrieb-leitfaden/ #AI #Vertriebsstrategie
B2B Hyper Social Selling
This article by Think Digitally provides an in-depth look at Hyper Social Selling and why it is important for B2B companies. It explains how to effectively use social media platforms as part of the sales process, from identifying potential customers to following up after the sale. Companies who want to stay competitive should consider utilizing Hyper Social Selling in their sales processes.
Business executives looking for digital marketing strategies that can help boost their profits should read this article about Hyper Social Selling. It discusses key concepts such as personalization, segmentation and analytics which are essential for successful B2B selling on social media platforms.
Read the whole story here: https://think-digitally.de/b2b-hyper-social-selling #ThinkDigitally #HyperSocialSelling #B2BSales
Bestandskunden glücklich machen und halten
This article offers tips on how to keep existing customers happy and loyal. It explains why it is important to focus more attention on existing customers than potential ones, as well as provides advice for companies looking to increase customer loyalty. Business owners and marketing professionals should read this article to gain insights into better managing their established customer base. Read the whole story here: https://www.experten.de/2023/06/bestandskunden-gluecklich-machen-und-halten/. #customerloyalty #customerservice #businessgrowth
Kunden sagen:
We had a fabulous talk from Tim. It was engaging, it was fun, it was airy and light. The whole room was really excited by what he had to share with us.
Tim Cortinovis ist DER Vertriebsguru Deutschlands.
We just want to thank Tim for being our host this week at our user conference. He did a great job keeping us all engaged, keeping us up to date on what everybody was talking about, connecting dots, and keeping us inspired.