Digitalisierung im B2B-Vertrieb

Wenn der „Einkaufsbot“ mit dem „Verkaufsbot“ …

Sie suchen einen Keynote Speaker zur Digitalisierung im B2B-Vertrieb?

Zunehmend schneller werden immer mehr Teile der Wertschöpfungskette automatisiert. Im Bereich Produktion (Stichwort Industrie 4.0) sind wir bereits sehr weit. Nun erreicht viele Unternehmen der Gedanke, auch den Vertrieb und das Marketing weitaus stärker mit digitalen Mitteln auszustatten oder gar zu automatisieren.

Buchen Sie dazu diese aktuelle Keynote und ermöglichen Sie Ihren VeranstaltungsteilnehmerInnen einen Einblick, was jetzt schon möglich ist und einen Ausblick, was in den nächsten zwei bis fünf Jahren möglich sein wird. (Hätten Sie etwa gedacht, dass dass 2020 bereits 85% aller Kundenkommunikationen nur noch über Bots stattfinden? Das zumindest sagt die Gartner Group voraus.)

Heute schon sind Lösungen praxistauglich, an die wir vor fünf Jahren noch nicht geglaubt hätten. Was von dem, was möglich ist, sollten Sie für Ihren Vertrieb einsetzen? Und wie stellen Sie Ihren Vertrieb auf, um mögliche Chancen, die sich aus der Digitalisierung ergeben, zu nutzen? Es geht darum, passende Lösungen für einzelne Prozesse zu finden, aber gleichzeitig auch das Mindset des Vertriebs auf die neue Herausforderung einzustellen. Denn um „einfach Produkte zu verkaufen“, wird in allernächster Zukunft kaum noch jemand benötigt. Hier gilt es, frühzeitig die richtige Strategie zu erkennen.

Wie ist der erste Eindruck direkt nach einem Vortrag?

Hier das Videotestimonial von Peter Ring aus dem Vorstand des Verbands der selbständigen Versicherungskaufleute der SIGNAL IDUNA Gruppe nach einem Vortrag von Tim Cortinovis auf der Hauptversammlung des VSV

“Vielen Dank für einen spannenden und sehr unterhaltsamen Vortrag. Unsere Teilnehmer waren begeistert von den Einblicken in die ganz aktuellen Trends der Digitalisierung im Vertrieb. Ich wünsche noch vielen anderen Veranstaltungsteilnehmern, dass Sie in den Genuss eines Vortrages von Ihnen kommen!”

Dr. Tilman Welther, Herausgeber Fondszeitung

The last editions of The Sales Accelerator

These are the last articles of the current issue.

How intelligent automation will change the way we work

How intelligent automation will change the way we work

The world of work is constantly changing and evolving, with new technologies emerging every day. Intelligent automation is one such technology that has the potential to revolutionize how we work. This technology uses artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to automate processes and tasks that used to be done manually, allowing businesses to become more efficient, reduce costs, improve customer service, and increase productivity. By using intelligent automation in a variety of ways, companies can gain a competitive edge by streamlining processes while still maintaining quality control standards. #intelligentautomation #AI #machinelearning #efficiency Read the whole story here: https://www.computervworld.com/article/368023/how-intelligent-automation-will-change-the-way-we-work.html

Wie Sie die Digital Experience zu Ihrem Vorteil nutzen können

The digital experience is a term that refers to the way customers interact with digital products and services. It involves creating an engaging and meaningful user journey in order to create a positive customer experience. Companies must focus on delivering seamless, personalized experiences across all channels in order to ensure success. This includes having a mobile-friendly website, utilizing data-driven insights, providing real-time support options, delivering relevant content to customers at the right time and place, as well as leveraging AI for personalized recommendations or automated responses. #DigitalExperience #CustomerExperience #SeamlessExperience #PersonalizedExperience Read the whole story here: https://digital-business.at/blog/digital-experience/

Digitalisierung im Vertrieb: 4 Tipps

Digitalization has drastically changed the way businesses handle their sales. Companies now have access to more data and tools than ever before, allowing them to make better decisions, automate processes, and improve customer experience. However, many companies are still struggling with how to best use these new technologies in their sales process.

In this article we look at four tips for digitalizing your sales process that can help you maximize the value of your data and optimize performance: focus on customer-centricity; break down silos; adopt a ‘test-and-learn’ approach; and invest in training and development. By following these steps, you can ensure that your business is taking full advantage of digital technology in its sales operations.
#digitalisation #salesprocess #customercentricity #silobreaking #testandlearn #trainingdevelopment
Read the whole story here: https://mind-force.de/vertrieb/digitalisierung-im-vertrieb-4-tipps/

Pretty Cool ChatGPT Use Cases

This week everybody in tech seems to have just one single topic: #chatGPT. What are the most intriguing use cases other found for ChatGPT? To find answers to this burning question I spent some hours on the internet. Here is what I found. 👉 To summarize research...

AI Sales Assistant Software Market

The AI Sales Assistant Software Market is expected to boom in the coming years. Companies are rapidly investing in technologies such as natural language processing and machine learning that power these solutions, making them more powerful and efficient than ever...

Think Twice

Think Twice

👉 Think twice before giving a human the job of a machine. 👈 Really? 🤔 Yes, especially not in sales. 🙀 But why? 🔥 Research company Gartner states, they don't want us anymore: 33% of all buyers want a seller-free sales experience. Oh, no! And machines do it always the...

Kunden sagen:

We had a fabulous talk from Tim. It was engaging, it was fun, it was airy and light. The whole room was really excited by what he had to share with us.

Jason Wesbecher

VP Sales and Marketing, Corel Corporation, Austin

Tim Cortinovis ist DER Vertriebsguru Deutschlands.

Wolfgang Tiefensee

Wirtschaftsminister, Land Thüringen

We just want to thank Tim for being our host this week at our user conference. He did a great job keeping us all engaged, keeping us up to date on what everybody was talking about, connecting dots, and keeping us inspired.

Stacey Gromlich

Director Global Audience Engagement, Siemens Digital Industries Software

Sie finden diesen Vortrag spannend?

An welche E-Mail sollen wir die Masterclass schicken?


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