Wenn der „Einkaufsbot“ mit dem „Verkaufsbot“ …
Sie suchen einen Keynote Speaker zur Digitalisierung im B2B-Vertrieb?
Zunehmend schneller werden immer mehr Teile der Wertschöpfungskette automatisiert. Im Bereich Produktion (Stichwort Industrie 4.0) sind wir bereits sehr weit. Nun erreicht viele Unternehmen der Gedanke, auch den Vertrieb und das Marketing weitaus stärker mit digitalen Mitteln auszustatten oder gar zu automatisieren.
Buchen Sie dazu diese aktuelle Keynote und ermöglichen Sie Ihren VeranstaltungsteilnehmerInnen einen Einblick, was jetzt schon möglich ist und einen Ausblick, was in den nächsten zwei bis fünf Jahren möglich sein wird. (Hätten Sie etwa gedacht, dass dass 2020 bereits 85% aller Kundenkommunikationen nur noch über Bots stattfinden? Das zumindest sagt die Gartner Group voraus.)
Heute schon sind Lösungen praxistauglich, an die wir vor fünf Jahren noch nicht geglaubt hätten. Was von dem, was möglich ist, sollten Sie für Ihren Vertrieb einsetzen? Und wie stellen Sie Ihren Vertrieb auf, um mögliche Chancen, die sich aus der Digitalisierung ergeben, zu nutzen? Es geht darum, passende Lösungen für einzelne Prozesse zu finden, aber gleichzeitig auch das Mindset des Vertriebs auf die neue Herausforderung einzustellen. Denn um „einfach Produkte zu verkaufen“, wird in allernächster Zukunft kaum noch jemand benötigt. Hier gilt es, frühzeitig die richtige Strategie zu erkennen.
Wie ist der erste Eindruck direkt nach einem Vortrag?
Hier das Videotestimonial von Peter Ring aus dem Vorstand des Verbands der selbständigen Versicherungskaufleute der SIGNAL IDUNA Gruppe nach einem Vortrag von Tim Cortinovis auf der Hauptversammlung des VSV
“Vielen Dank für einen spannenden und sehr unterhaltsamen Vortrag. Unsere Teilnehmer waren begeistert von den Einblicken in die ganz aktuellen Trends der Digitalisierung im Vertrieb. Ich wünsche noch vielen anderen Veranstaltungsteilnehmern, dass Sie in den Genuss eines Vortrages von Ihnen kommen!”
Dr. Tilman Welther, Herausgeber Fondszeitung
The last editions of The Sales Accelerator
These are the last articles of the current issue.
Vertriebsautomatisierung – Das bringt Ihnen Digitalisierung im B2B-Vertrieb
Digitalisierung und Automatisierung des B2B-Vertriebs sind gerade wichtige Eckpfeiler der Optimierung Ihrer Geschäftsprozesse. Dieser Blogpost beleuchtet das Thema und gibt Ihnen Antworten auf die Frage, was eigentlich jetzt schon sinnvollerweise automatisiert werden kann im Bereich Kundenkontakt, Leadgenerierung, Angebotserstellung, Nachverfolgung und Abschluss. (Die kurze Antwort vorweg: Fast alles – also seien Sie gespannt!).
Experten für Digitalisierung im Vertrieb, die Sie kennen sollten
Es ist wirklich nicht einfach für Sie als Marketing Consultant oder Verantwortliche für die nächste große Veranstaltung, einen Speaker zu finden, der auf die Frage „Was nützt uns Digitalisierung im B2B-Vertrieb?“ gute Antworten hat und diese dann auch noch inspirierend und lebendig verpackt.
Wenn der Einkaufsbot mit dem Verkaufsbot….Digitalisierung im Vertrieb
In diesem Blogpost erfahren Sie etwas zum Stand der Digitalisierung des Vertriebs und zu der Frage, was kann eigentlich jetzt schon sinnvollerweise automatisiert werden im Bereich Kundenkontakt und Leadgenerierung. Denn Industrie 4.0 ist ja nicht nur Produktion.
The Argument For An AI Augmented Workforce
The Argument for an AI Augmented Workforce
In recent years, the conversation around artificial intelligence (AI) has largely been focused on its potential to take over human jobs. However, there is a growing body of evidence that suggests AI can actually complement human workers and make them more productive.
One study from McKinsey found that companies who have deployed AI saw a 45% increase in productivity. Moreover, another study found that AI could potentially add $13 trillion to the global economy by 2030.
There are a number of reasons why AI can augment human workers and make them more productive. For one, AI can help with data collection and analysis. This is especially helpful in industries like healthcare where there is a lot of data to be processed. Additionally, AI can also help with decision-making by providing employees with real-time feedback and recommendations.
Overall, there is a strong argument to be made for deploying AI in the workforce. Not only can it help boost productivity levels, but it can also free up employees to focus on higher-level tasks. #AI #productivity #workforce
Case Study: Maintenance Equipment Maker Paves a Road to Business Intelligence
Business intelligence can be a very powerful tool for businesses, but only if it is used correctly. When done correctly, business intelligence can help businesses make better decisions, improve operations, and find new opportunities. However, when used incorrectly, business intelligence can actually do more harm than good. This is why it is so important for businesses to understand how to use business intelligence correctly before they start using it.
Some tips on using business intelligence correctly include: understanding what data you need to collect and track, setting up the proper infrastructure to support your business intelligence system, making sure your employees are trained on how to use the system properly, and regularly reviewing your data to ensure that it is accurate and up-to-date.
#businessintelligence #bigdata #datamanagement #analytics
Case Study: Maintenance Equipment Maker Paves a Road to Business Intelligence
Business intelligence can be a very powerful tool for businesses, but only if it is used correctly. When done correctly, business intelligence can help businesses make better decisions, improve operations, and find new opportunities. However, when used incorrectly, business intelligence can actually do more harm than good. This is why it is so important for businesses to understand how to use business intelligence correctly before they start using it.
Some tips on using business intelligence correctly include: understanding what data you need to collect and track, setting up the proper infrastructure to support your business intelligence system, making sure your employees are trained on how to use the system properly, and regularly reviewing your data to ensure that it is accurate and up-to-date.
#businessintelligence #bigdata #datamanagement #analytics
The Era of Broad AI
We are on the cusp of a new era in AI. One where AI will become more widespread and integrated into our everyday lives. This is the era of Broad AI.
In this new era, AI will no longer be confined to narrow tasks like playing chess or solving math problems. Instead, it will be used for a much wider range of tasks, from driving cars to managing finances. And as AI gets better at these tasks, it will increasingly take on more human-like qualities.
This trend is already underway. Some of the world’s largest companies are investing heavily in AI research and development. They are doing this because they believe that AI will soon play a vital role in their businesses.
What does this mean for the future? It’s hard to say for sure. But one thing is certain: the era of Broad AI is upon us, and it promises to change the world in ways we cannot even imagine.
The whole story: http://www.dls.ltd/the-era-of-broad-ai-the-metaverse/
Case Study: Maintenance Equipment Maker Paves a Road to Business Intelligence
Business intelligence can be a very powerful tool for businesses, but only if it is used correctly. When done correctly, business intelligence can help businesses make better decisions, improve operations, and find new opportunities. However, when used incorrectly, business intelligence can actually do more harm than good. This is why it is so important for businesses to understand how to use business intelligence correctly before they start using it.
Some tips on using business intelligence correctly include: understanding what data you need to collect and track, setting up the proper infrastructure to support your business intelligence system, making sure your employees are trained on how to use the system properly, and regularly reviewing your data to ensure that it is accurate and up-to-date.
#businessintelligence #bigdata #datamanagement #analytics
The Era of Broad AI
We are on the cusp of a new era in AI. One where AI will become more widespread and integrated into our everyday lives. This is the era of Broad AI.
In this new era, AI will no longer be confined to narrow tasks like playing chess or solving math problems. Instead, it will be used for a much wider range of tasks, from driving cars to managing finances. And as AI gets better at these tasks, it will increasingly take on more human-like qualities.
This trend is already underway. Some of the world’s largest companies are investing heavily in AI research and development. They are doing this because they believe that AI will soon play a vital role in their businesses.
What does this mean for the future? It’s hard to say for sure. But one thing is certain: the era of Broad AI is upon us, and it promises to change the world in ways we cannot even imagine.
The whole story: http://www.dls.ltd/the-era-of-broad-ai-the-metaverse/
Kunden sagen:
We had a fabulous talk from Tim. It was engaging, it was fun, it was airy and light. The whole room was really excited by what he had to share with us.
Tim Cortinovis ist DER Vertriebsguru Deutschlands.
We just want to thank Tim for being our host this week at our user conference. He did a great job keeping us all engaged, keeping us up to date on what everybody was talking about, connecting dots, and keeping us inspired.